Belgian Media Ventures

Belgian Media Ventures lanceerde het vernieuwend concept « Media for Equity » in België door het aanbieden aan jonge kmo’s van mediacampagnes op de reclamekanalen van de RTBF (TV, radio of internet) in ruil voor een kapitaaldeelname.

Dankzij dit principe « Media for Equity » kan een bedrijf tegen een zeer voordelige prijs een mediacampagne voeren. Een campagne waarmee men miljoenen consumenten bereikt terwijl men slechts een minimum aan cash moet investeren.

Jonge bedrijven die een deal aangingen met Belgian Media Ventures zagen direct het positieve effect van de radio/TV-campagne op hun activiteiten: hun verkoopcijfers kregen een boost, net zoals hun naamsbekendheid.

Belgian Media Ventures is een dochtermaatschappij van Régie Media Belge (RMB) en startte haar activiteiten in december 2014.

Mediacampagne

Belgian Media Ventures biedt toegang tot de advertentieruimte van de RTBF:

  • televisie (RTBF Un en RTBF Deux)
  • radio (La Première, Vivacité, Classic21, Musiq’3, PureFM)
  • internet (www.rtbf.be)
RMB plant de advertentieruimten in « floating time » (na de planning van de klassieke adverteerders, in functie van de beschikbare ruimte) en houdt hierbij zoveel mogelijk rekening met de wensen van de partner.

Doelpubliek

Belgian Media Ventures richt zich tot de volgende bedrijven:

  • Het bedrijf is nog niet als adverteerder aanwezig in de portefeuille van RMB.
  • De mediakanalen van de RTBF vormen een echte hefboom voor de activiteit van het bedrijf, dat zich richt tot een ruim consumentenpubliek.

Het aanbod van Belgian Media Ventures

Belgian Media Ventures biedt een mediacampagne aan ter waarde van minstens 400.000 euro bruto met een korting van 75%, zodat men slechts 100.000 euro netto betaalt.

Dit bedrag van 100.000 euro betaalt men voor een deel cash (30%, ofwel 30.000 euro) en voor een deel in kapitaal (70%, ofwel 70.000 euro). Bij de start wordt een waardebepaling van het bedrijf uitgevoerd om het percentage in kapitaal te bepalen, met de mogelijkheid voor de aandeelhouder om zijn kapitaal na 5 jaar terug te hebben. De campagne mag over 2 jaar gespreid worden.